Historia pewnej promocji z matematyką w tle

 

 

Projekt Centrum Zastosowań Matematyki został zakończony w 2015 roku

Projekt Centrum Zastosowań Matematyki został zakończony w 2015 roku

Projekt Centrum Zastosowań Matematyki został zakończony w 2015 roku. W latach 2012-2015 zorganizowaliśmy 5 konferencji, 6 warsztatów tematycznych oraz 3 konkursy...

 
Między teorią a zastosowaniami – matematyka w działaniu

Między teorią a zastosowaniami – matematyka w działaniu

Na stronie III edycji konferencji „Między teorią a zastosowaniami – matematyka w działaniu” zamieściliśmy abstrakty oraz harmonogram.

 
 
Warsztaty „Modelowanie matematyczne i współpraca interdyscyplinarna”, 26-28 września 2013 r.

Baza wiedzy: Warsztaty „Modelowanie matematyczne i współpraca interdyscyplinarna”, 26-28 września 2013 r.

W czasie warsztatów zamierzam przedstawić historię pewnej promocji, która została przeprowadzona kilka lat temu przez polsko-irlandzką firmę PlayPrint i, z racji sukcesu, zostanie wkrótce powtórzona. Głównym celem będzie przedstawienie matematycznych aspektów tej promocji, ale zaprezentuję również cały proces jej powstawania: oczekiwania zleceniodawcy, koncepcja firmy obsługującej promocję, przełożenie tej koncepcji na zagadnienie matematyczne, rozwiązanie tego zagadnienia i realizacja tego rozwiązania w praktyce. Jako ciekawostkę przedstawię także przykłady reakcji odbiorców promocji, jakie można było obserwować w internecie.

Przewiduję również czas na samodzielne zmierzenie się uczestników warsztatów z koncepcją promocji (nie wymaga to znajomości zaawansowanych teorii matematycznych) zanim przedstawione zostanie rozwiązanie, które rzeczywiście zostało przyjęte oraz na dyskusje o innych możliwych pomysłach. Zainteresowanym współpracą uczestnikom zapewniony zostanie kontakt z firmą PlayPrint Polska Sp. z o.o., która obsługuje promocje i gry losowe.

Plan warsztatów:

  1. Wstęp;
  2. Koncepcja promocji;
  3. Część warsztatowo-dyskusyjna z ewentualnym przedstawieniem propozycji uczestników;
  4. Przedstawienie zastosowanego rozwiązania i jego realizacji;
  5. Prezentacja reakcji w internecie;
  6. Ewentualna dyskusja nad innymi możliwościami zastosowania elementarnej matematyki do podobnych celów;
  7. Prezentacja kilku obszarów praktycznego marketingu, w których potrzebna jest pomoc matematyka (z udziałem przedstawiciela firmy PlayPrint lub na podstawie materiałów dostarczonych przez tę firmę).