Podstawy współczesnej biostatystyki: przedstawianie i interpretacja wyników analiz biostatystycznych, czyli co łączy wszystkie techniki.

 

 

Projekt Centrum Zastosowań Matematyki został zakończony w 2015 roku

Projekt Centrum Zastosowań Matematyki został zakończony w 2015 roku

Projekt Centrum Zastosowań Matematyki został zakończony w 2015 roku. W latach 2012-2015 zorganizowaliśmy 5 konferencji, 6 warsztatów tematycznych oraz 3 konkursy...

 
Między teorią a zastosowaniami – matematyka w działaniu

Między teorią a zastosowaniami – matematyka w działaniu

Na stronie III edycji konferencji „Między teorią a zastosowaniami – matematyka w działaniu” zamieściliśmy abstrakty oraz harmonogram.

 
 

Warsztaty dotyczyć będą podstaw współczesnej statystyki, a ich celem będzie zdefiniowanie i znalezienie części wspólnej wszystkich współcześnie używanych technik statystycznych. Podczas warsztatów omówione zostaną następujące techniki:  test normalności Shapiro-Wilka, porównywanie grup testem t i testem Wilcoxona, techniki tabelaryczne – test chi2, i test Fishera, regresja liniowa, ANOVA, regresja logistyczna oraz analizie przeżycia. Dla każdej z tych technik zostaną podane cel i interpretacja. W każdej technice zidentyfikowane i zinterpretowane zostaną podstawowe elementy, takie jak szacowany parametr, wartość p oraz przedział ufności (o ile jest używany). Dodatkowo, w każdym przypadku gdy tylko będzie to możliwe zostaną omówione techniki graficzne służące zarówno prezentacji danych jak i prezentacji wyników analizy statystycznej.

Warsztaty będą miały format dwóch przeplatających się linii rozumowania. Pierwsza z nich, zawierała będzie elementy biostatystyki bez użycia aparatu matematycznego. Ta linia rozumowania odpowiednia będzie dla osób nie zajmujących się na co dzień dziedzinami matematycznymi. Druga linia, równoległa do pierwszej, zawierała będzie pewne szczegóły matematyczne, uzupełniające pierwszą linię. Oba rodzaje zawartości zostaną wyraźnie rozdzielone, tak aby można było skorzystać z warsztatów niezależnie od stopnia przygotowania matematycznego.